onsdag den 27. marts 2013

Helt alene... sammen med rigtig mange

København kaldte på mig i dag. Valgte at tage helt alene af sted. Ville bare fokusere på de ting der var på min liste. Hurtigt, fokuseret og så hjem igen. Ja, ok..... der er Påskeferie, sol = utrolig mange mennesker.

Selv om vinteren - forhåbentlig - snart er ovre, så synger min støvler på sidste vers. Som i aller aller sidste vers. Lynlåsen har løse tænder. Modsat mange andre kvinder er jeg ikke vild med at købe fodtøj. Hverken sandaler, sko eller støvler kan få mig til at hvine eller juble.
Derfor vælger jeg som regel at købe en god kvalitet og et kendt mærke. Det gør, at jeg nemt kan finde samme slags igen, og så bare gå ind i butikken, bede om model, farve, størrelse og betale. Hurtigt og effektivt. Mine støvler har de sidste mange år været lange, med lynlås i siden og snører fortil. Farven har varieret fra sort til sølv og til sort igen. De sidste par år har det været Angulus. Dem har jeg købt i samme forretning i København. Nemt og ligetil.  Men sådan skulle det så åbenbart ikke være i dag. Forretningen er lukket. Så ingen støvler.

Der skulle også findes tøj til fint brug. Det gik let og smertefrit. (Eftermiddagens lys er ikke egnet til at få det bedste frem i sort tekstil). Så her bare lidt hals og knapper.
En fin tunika med stribe-effekt og perlemorsknapper. Sort ;) Min ynglingskulør. Købte tunikaen i Magasin, hvor jeg blev betjent af den sødeste ekspedient. Hang til sort tøj havde vi begge. Ekspedienten takkede for, at jeg tog al tøjet med ud af prøverummet, også det jeg ikke skulle købe. Det ledte til en snak om skik, brug og tid. Mange ting havde ændret sig i løbet af de år, hun havde arbejdet i Magasin. Hun var startet i Magasin for 45 år siden, ca. da jeg var ½ år gammel. Jeg takkede for fin service og smil.

"Mad & Vin" i Magasin er et af de steder, jeg kan lide at ose,og ind i mellem købe noget. Der er altid mange spændende og anderledes ting. I dag faldt jeg over et ekstra godt tilbud. Specialiteter fra Il Boschetto med 70% rabat.

 





Lidt blandet røg med hjem. Uha det ser lækkert ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar