lørdag den 13. april 2013

3 bøger har sneget sig ind

Min hang til bøger er stor. Jeg har en stor samling af bøger. Denne samling er fordelt både på skøn- og faglitterærer bøger.

Jeg har en hel del håndarbejdsbøger. Disse bøger er en broget samling af nye og gamle. Danske og udenlandske. Specielt japanske håndarbejdsbøger er jeg optaget af. De har altid skønne fotos og meget udførlige vejledninger. Japansk håndarbejde har som regel også lige den blanding af det simple og det finurlige. Det ligger lige til mig.

Denne gang er samlingen blevet øget med 3 styk:



  • "At se - en knap" af Ilse Christensen. Forlaget Turbine, 2012. ISBN 978-87-7090-961-7
    En lækker bog! Jeg er allerede helt vild med den. Få og velvalgte ord. Smukke billeder. Ja, og så er jeg lige så vild med knapper, som bogens forfatter.

  • "Experimental Flowers in Watercolour" af Ann Blockley. Forlaget Batsford, 2011.
    ISBN 978-1- 906388775. (På engelsk). Super flotte akvareller med fokus på blomster. Opdelt efter årstiderne. Malerteknikken er mere abstrakt end man normalt oplever med akvarelfarver.

  • "Watercolour Textures" af Ann Blockley. Forlaget Collins, 2007. ISBN 978-0-00-721385-6
    (På engelsk). Viser forskellige teknikker til at frembringe forskellige teksture, anvende nye tilgange til det at male med akvarelfarver og bruge andre former for farver og materialer sammen med akvarelfarverne. Mange spændende ting jeg gerne vil afprøve!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar