torsdag den 4. april 2013

Der males stadig..

Jeg er blevet bidt af en gal malerpensel og en stor omgang akvarelfarve. Lige nu øver og øver jeg på at male blomster og blade. Det er svært. Som i meget svært.

Netop nu er der på Statens Museum for Kunst (SMK) udstillingen "Blomster og verdenssyn" . Den udstilling vil jeg rigtig gerne se. Konservatorerne har været i gang flere år med at restaurerer blomsterbillederne, og mange af disse billeder udstilles for første gang. I beskrivelsen af udstilling står der bl.a.:
Man ser (og maler) dét, man tillægger betydning. Hvis man ikke tænker, at en blomsts støvdragere er vigtige, så tager man dem ikke nødvendigvis med i sit maleri. Tænk bare på, hvordan et barn tegner en solsikke. Her er det farverne sort og gul, der afgør, om den tegnede blomst ligner en solsikke.
 Udstillingen vises i perioden 22. marts - 20 oktober 2013, så der er heldigvis god tid til at nå ind og se den.

Er du helt vild med blomster, så kan du ud over SMK´s udstilling slå et smut omkring et eller flere af Parkmuseerne. Alle stederne er temaet præget af blomster.

Ud over at male blomster, så er de sidste detaljer på billedet med luftballonen blevet tilføjet, så det også er færdigt nu.


 Det abstrakte billed er også blevet færdigt.



Billedet nedenfor har jeg også fået gjort færdigt.


Galskaben med penslerne er ikke slut endnu, kan jeg mærke. Der kommer mere...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar