fredag den 3. maj 2013

Århus med solskin

Vi er kørt på tværs af Danmark for at holde en forlænget weekend i Århus. Solen har stået højt på himlen hele dagen. På vej over Fyn nåede vi at gøre holdt ved et lagersalg og en genbrugsbutik. Frokosten blev spist ved en rasteplads ved en skov.

Centrum af Århus var fyldt til bristepunktet med biler og mennesker. Bilen blev efterladt ved hotellet, og så gik vi istedet. Da vi trængte til en pause, fandt vi en lille café, hvor vi fik den lækreste varme kakao og cappuccino.

Aftenen har vi brugt på en tur i Marselisborg Skov. I skoven er der vildsvin (indhegnet), Sikaer og dådyr. Sikaer og dådyr går i grupper i skoven. Vi nåede kun et lille stykke ind i skoven, da en sika kom helt hen til mig. Jeg stod som frosset, fyldt af en blanding af fryd og rædsel uden at kunne bestemme mig til, om jeg skulle røre dyret eller ej. Den havde næsen helt henne ved min trøje og næsen op mod kameraet, inden den gik igen. Jeg fik bestemt mig for at bryde ud i et lavmælt hysterisk grin. Så blev jeg da alligevel irriteret på mig selv bagefter. En chance for at klø en sika bag øret, og så snuppede jeg den ikke! For fanden da!

Men 5 minutter fik jeg chancen igen ved at sætte mig på en væltet træstamme. En kløtur bag øret og en stor sort snude tæt på. Det er da bare lykke. Måske manden i mit liv nåede at tage et foto?

Bagefter kørte vi længere ind i skoven. Fik set Moesgård, hvor der er ved at blive bygget et nyt museum til Gravballemanden. Det ser godt nok stort ud. Smukt beliggende, bygget så det nærmest kommer op af jorden.

Fine oplevelser på en fredag aften i det jyske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar