onsdag den 29. maj 2013

En dag med flyvende start

Natten har budt på et af de helt store migræneanfald. Der hvor månen og stjerne danser lystigt. Hvor igen ting - absolut ingenting - hjælper. Hen af meget tidlig morgen faldt jeg så endelig i søvn, for at vågne med et sæt. Et kort kig på uret kunne afsløre, at "du-har-ekstremt-kort-tid-til-din-aftale". Super!
Der hvor man løber rundt med tandbørsten i munden samtidig med, at bukserne kommer på. Nøglerne til bilen findes samtidig med, at blusen krænges over hovedet. Så tre dybe vejrtrækninger og så kører pænt, mens jeg messede inde i hovedet: Jeg når det... jeg når det. Og nåede det - det gjorde jeg. Ikke et sekund før tiden, heller ikke et sekund efter.

På vej tilbage til bilen blev der tanket op med en skoldhed kop kakao "to-go". Med papkruset placeret i kop-holderen gik turen mod Nivå Havn. Dejligt at kunne sidde dér med nedrullede vindue og mærke den kraftige vind og frisk havluft. Godt for et hoved, som er ude af balance og mærket af en lang nat.





En flok kitesurfere røg afsted over bølgerne. Det er fascinerende at se, hvor hurtigt det går, når alt går op i en højere enhed. Med jævne mellemrum hænger de og dingler højt oppe i luften eller får sig en ordentlig dukkert i det kolde vand. Jeg siger bare: Meget friske mennesker!

Formiddagen blev brugt på at ose lidt rundt på Høsterkøb Planteskole sammen med min mor, som var på jagt efter en duftende rose. Der er altid mange ting at se på. Flotte udstillinger og nyt til både ude og inde. 

For at blive ejer af den hyggelige stol herunder, skal der lige lægges lidt i sparegrisen, men den måtte meget gerne komme hjem og stå i min have.

 En anden farverig af slags placeret på modsatte hjørne. Rigtige fine synes jeg.

Nu er det jo ikke fordi, at vores drivhuse er tomme, men en plantevogn var stillet ved udgangskasserne med store tomatplanter. Nedsat fra 129,95 kr. til 30,00 kr. Det var alligevel et for godt tilbud til, at vi kunne gå forbi. 2 stk. røg med i bilen. Planterne var tørre som knækbrød og trængte voldsomt til at blive befriet for en stor og tung mængde modne tomater.

Hver plante har drukket ca. 1½ liter vand nu. Der er høstet en helt anselig mængde tomater, som med det samme blev omsat til en lækker tomatsalat.

I morgen ryger de to tomatplanter ud i det store drivhus. De bliver udstyret med nogle højere og kraftigere bambuspinde og noget gødning, og så er der snart flere modne tomater. Forhåbentlig kvitterer de med en hel produktion i løbet af sommeren.

Sidste impuls indkøb i dag blev Cola med navn på. Jeg er bare vild med Cola, men mit navn er ikke lige kommet med på navnelisten, så det blev til "Mor".

Den anden er gave til én anden stor fan. En helt personlig cola - det er coolt.















Nu er stængerne smækket op. Hæklenålen fundet frem. Grøn te og en luksus-flødebolle med jordbærsmag er blevet serveret for mig. Jeg er bare super heldig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar