tirsdag den 21. maj 2013

Loppekøb

På vores tur til Århus i starten af denne måned faldt vores vej inden om en del genbrugsbutikker og loppemarkeder uden de store fund.

På et loppemarked fandt jeg dog én af Bjørn Wiinblads figurer.


Målet for min interesse var egentlig en flot flettet kurv. Forhandlinger om kurvens pris var allerede i gang, da jeg fik øje på de karakteristiske øjne mellem diverse vaser, dåser og skåle. Sælgeren af kurven havde lige slynget en ny pris på kurven ud, da jeg spurgte på damen. Svaret var damen havde et skår, men hun kunne passende blive smidt i min kurv, hvis jeg ville give 70,00 kr. for begge dele. Top!
Jeg synes nemlig, at hun er skøn, og farverne er skønne.


Et blad er knækket i hendes fine hår, men det er ok med mig. Hun er stadig skøn. Ja, og så er jeg vild med at "prutte" om priserne. Det er det bedste ved at handle på loppemarkeder. Muligheden for at gøre en fantastisk handel. Hvad er så en fantastisk handel?
I det her tilfælde var det,at give lidt mere for en kurv, end jeg egentlig ville, og så få en skøn dame med i købet.

Loppemarkeder hvor alt har fast priser. Det gider jeg ikke. For det sjove moment er jo netop at kunne "prutte" om prisen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar