lørdag den 8. juni 2013

Bonderoser

Antallet af bonderoser i vores have er stigende, både hvad angår antallet af store smukke blomster som folder sig ud i denne tid, men også i antal af planter, som gennem årene er kommet til haven.

For nogle år siden fik jeg nogle fra en meget gammel have. En have som var fyldt til bristepunktet med planter. Huset blev jævnet med jorden, da ejeren døde, og et nyt hus skulle bygges på grunden. 

Det var så tidligt på sæsonen, at kun et par enkelte grønne blade, som havde vokset sig over jordniveau, kunne fortælle, at her var en plante, samt hvilken slags.

Heldig var jeg. Nogle af planterne fik jeg i min have. Især bonderoserne klarede flytningen på bedste vis. De er blevet meget store og kvitterer med farvemættede blomster i denne tid. 

Jeg er vild med denne plante, og det er jeg ikke den eneste, som er.



Der er en livlig trafik af myrer på knopperne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar