lørdag den 22. juni 2013

Stole-kurér og gamle bygninger

Ældste havde en aftale om afhentning af nogle købte stole i Ganløse i dag. Men ændrede arbejdsplaner gjorde, at hun måtte overdrage opgave til mig.

Sælgerne af stolene stod på aftalte sted, og det tog ikke mange minutter at få lastet 4 stole i min bil. Men når jeg nu var kommet til en by, hvor jeg ikke har været før, valgte jeg at parkere bilen og gå mig en tur.

Byen har en meget fin mølle. Tryk og du kan læse lidt mere om Ganløse mølles historie.





Byens smukke kirke fra 1100-tallet var næste stop på min lille byvandring.  




Jeg kan godt lide at se på gamle bygninger. De fine detaljer, materialerne og de forskellige håndværk.




Kirkens største dør med robuste håndtag og lås. Over låsen sidder der et fint lille messing-skilt.


Skiltet fortæller, at døren er en skydedør.


Kirkens stenbelagt gange, et stort pompøst træ og den fine hvide mur med røde tegl som omkranser kirkegården.

Sidste stop blev hos byens bager. Her blev provianteret med et udvalg af knækbrød, en spændende müsliebar og en karamelsandkage. Det hele blev lagt forsvarlig i bagagerummet og ligger klar til dem som i løbet af aftenen får lyst til lidt lækkerier.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar