lørdag den 15. juni 2013

Sjælland rundt.... næsten

Manden i mit liv spurgte, om jeg kunne tænke mig at komme en tur til Stof og Stil i Roskilde. Ingen tvivl om jeg ville det, men samtidig var jeg godt klar over, at det var noget andet, som trak ham i den retning. Med stor sikkerhed kan jeg oplyse, at det i hvert fald ikke var tanken om en stor butik fyldt med stofruller i helt abnorme mængder, eller kvinder skubbende på indkøbsvogne fyldte med fibre i alle mulige mønstre og sammensætninger, eller for den skyld mig, der ikke kan beslutte mig for, hvilket stof jeg skal have og mængden af det, der lige pludselig havde vækket lysten til at komme til Roskilde.

Den antagelse viste sig at være rigtig. Men hvis jeg blev parkeret i ovennævnte stofparadis, så kunne han tage et smut i en butik - lige i nærheden - med golfudstyr. Rigtig godt udtænkt.

God tid til at kigge fibre. Mærke, undersøge, tænke og vælge. En af de ansatte bar en smart nederdel. Mønster til den fandtes ikke, men hun ville godt forklare grundprincipperne. Bingo! Jeg kan se min garderobe komme til at indeholde en hel stribe af disse nederdele.

Første eksemplar er produceret. 


Denne er syet i jersey med grafisk tryk og linningen er syet i rib. Ca. 1 times arbejde fra jeg startede med at måle/klippe til et færdigt stykke tøj. Normalt vasker jeg altid stoffet før, jeg syr, men denne gang måtte ideen bare afprøves med det samme. Men lige om lidt snurrer den rundt i vaskemaskinen, så den er klar til at tage i brug. Næste eksemplar vil jeg lave i noget fast bomuldsstof, og så skal der lige sættes en lynlås i.

Egentlig var planen, at vi bagefter skulle ind og gå i centrum af Roskilde. Men den plan ændrede vi. 

Vi kørte til Frederikssund. Købte frokost som vi bragt med til Kalvøen Lystbådehavn. Her kunne vi sidde ved et dejligt bord, følge med i livet på havnen og nyde en dejlig sommerdag.





Hjemturen blev taget af små veje med udsigt til marker og dansk sommerlandskab. Nyde at vi bor i et dejligt og smukt land. Nyde at lørdag havde en masse sol og sommer i sig. 

Hjemme igen er der gang i aftensmaden. Solen og sommeren er for en stund blevet udbyttet med en silende regn, torden og enorme lyn. Når det nu skal blive vådt vejr, så har timingen været helt perfekt i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar