lørdag den 1. juni 2013

Tæppe under kærlig behandling

Familiens forskellige medlemmer har booket dagen med arbejde og forskellige aftaler, som bringer dem ud af huset og rundt forskellige steder. Min kalender er helt og aldeles tom. Det passer mig rigtig godt. Dagen skal bruges på lige det, jeg selv har lyst til og gider.

En lang gåtur med Abby er det blevet til. Derefter hjem igen. Nu er hun så optaget af vekselvirkningen mellem at ligge og koge på træterrassen, for derefter at gå ind og lægge sig på et køligt køkkengulv.

Jeg har brugt formiddagen i selskab med symaskinen og strygejernet.



Forsiden af tæppet er nu lavet færdigt. Bagsidestoffet fundet, klippet groft ud og har været en tur under strygejernets behandling.

Efter at have arbejdet fokuseret og målrettet har jeg tildelt mig selv frokostpause. 


Menuen består af lækkert rugbrød, solmoden tomat, friske rejser toppet med mayonnaise og toppet med duftende basilikum.

Når der er blevet fyldt friske forsyninger på , skal der arbejdes videre med tæppet. Der skal lægges i lag og quiltes i lange baner. Har ikke helt bestemt mig for, om der skal quiltes på maskinen eller i hånden. Det første er flere gange blevet noget værre hø, og så er der opsprætning til flere timer. Håndquiltning, synes jeg, bliver rigtig flot, men til gengæld tager det temmelig mange timer. Jeg kunne også sætte jagten ind på det rette kantbånd i alle mine kasser. Uha, det er store beslutninger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar