mandag den 5. august 2013

Kedeligt ukrudt, is på bæger og strand

Utroligt som ukrudt kan gro! Hvor nogle af vores planter efterhånden trænger til vand og jorden er hård som sten, så gror ukrudten på fineste vis.

Så mens Manden svingede motorsav og hækkesaksen med kontrollerede bevægelser, så fik jeg hevet ukrudt op.


Der er i så rigelige mængder af grønne vækster, som på den ene eller anden måde ikke skal være, dér hvor de er. Men lige som jeg begyndte at synes, det både var for varmt og meget kedeligt, så kom Mellemste med et helt og aldeles fremragende tilbud. Hun inviterede på is på Frederiksberg.

På Frederiksberg ligger Frozberry, som hun fik prøvet i London., Mellemste synes, at når hun endelig havde en fridag, efter nogle rigtig lange og seje arbejdsdage, så måtte is-smagning være på sin plads. Vi kunne godt lokkes, kunne vi.


Du bestemmer selv smag, mængde og hvilken (hvis nogen) topping, du har lyst til. Sikke heldige vi var med sådan en spontan invitation. 



I mit bæger kom der hasselnød, fersken og jordbær. To stykker chokolade og to meget flotte kirsebær. Lækkert og dejligt. En lille gåtur bagefter, afsluttet med indkøb til aftensmaden, og så kørte vi hjem igen.

Efter sådan én tur må jeg lige tankes op med lidt søvn, før jeg er klar til resten af dagen.

Tydeligt var det dog, at Abby havde masser af energi, så her til aften kørte Yngste, Mellemste, Abby og jeg en tur ud for at opleve lidt vand, sand og aftenhimmel. 


Alt skal snuses igennem og undersøges.

 

Yngste og Abby i gang med en leg. 


Abby i sikkerhed hos Mellemste. Vandet er ikke noget, Abby synes er værd at stifte særlig bekendtskab med.

 

Udsigten vi fik lov til at nyde

 

Et blik i en anden retning fik ikke udsigten til at forringes.


Efter køretur, stop ved to forskellige strande, leg, lækkert kød fra en strandgæst, der gerne ville dele og en hel masse snusen, så er det lige hjem og smide sig på sofaen. En MEGET træt hund er gået i seng.


..... øh .... jeg siger, er gået i seng... godnat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar